1. Anvendelse og avtalens omfang
Disse vilkårene gjelder mellom ER Norway AS ("Rahmqvist"), org.nr. 921 666 187 ("Selgeren"), og kjøperen ("Kjøperen") som opptrer som næringsdrivende. Ved å godkjenne en bestilling aksepterer Kunden disse vilkårene.
2. Produkter og tilbud
Rahmqvist tilbyr produkter via selgere, telefon eller e-post. Vi tar forbehold om utsolgte varer samt eventuelle feil i produktbeskrivelser, bilder eller lagerstatus. Selgeren forbeholder seg retten til når som helst å justere priser og produktsortiment uten forvarsel.
3. Pris og betaling
Prisene oppgis ekskl. mva og andre tilleggskostnader som toll m.m., med mindre annet er angitt.
Fakturabetaling skjer innen 20 dager fra fakturadato, og forsinket betaling ved eventuelle inkassokostnader.
For å sikre kredittverdighet kan Rahmqvist foreta en kredittsjekk.
4. Fraktkostnad og eiendomsrett
Fraktkostnaden er 89 kr ekskl. mva og kommer i tillegg til varekostnaden. Eiendomsretten til produktet forblir hos Selgeren inntil full betaling er mottatt.
5. Miljø og kvalitet
Rahmqvist er sertifisert i henhold til ISO 14001 (miljø) og ISO 9001 (kvalitet) siden 1996.
6. Force Majeure
Rahmqvist er ikke ansvarlig for forsinkelser eller feil som skyldes omstendigheter utenfor vår kontroll, slik som arbeidskonflikt, krig, naturkatastrofer, terror eller andre force majeure-hendelser. Vi forplikter oss til å informere Kunden så snart som mulig. Dersom situasjonen varer i mer enn to måneder, har begge parter rett til å heve avtalen med umiddelbar virkning.
7. Endringer i vilkår
Rahmqvist forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene når som helst. Endringer trer i kraft når de publiseres på nettsiden.
8. Returer og reklamasjoner
Som bedrift er du henvist til bestemmelsene i kjøpsloven.
Returer og bytterett: Generelt har bedriftskunder ikke rett til angrerett eller åpent kjøp.
Reklamasjon: Alle reklamasjoner må gjøres innen rimelig tid, men senest innen 8 dager etter at feilen ble oppdaget eller burde vært oppdaget. Feil skal meldes skriftlig til Rahmqvist via e-post til info@rahmqvist.com eller direkte til ansvarlig selger.
Reklamasjonen skal inneholde følgende informasjon:
- Ordrenummer
- En tydelig beskrivelse av feilen eller skaden
- Bilder eller videoer som viser problemet
Transportskader:
- Synlig skade skal meldes direkte til sjåføren ved mottak, og kunden må kontakte Rahmqvist samme dag.
- Skjulte skader skal reklameres innen 7 arbeidsdager via Rahmqvist på info@rahmqvist.com eller direkte til ansvarlig selger.
- Ved alle transportskader kreves en tydelig beskrivelse, fotografier av skaden og emballasjen.
9. Teknisk garanti
Tekniske produkter kan ikke reklameres etter at garantiperioden er utløpt.